poniedziałek, lipca 25

Szkolenie z Indigo: moje wrażenia

Witajcie,
Uczestniczki warsztatów Indigo na Meet Beauty miały także możliwość zapisania się na szkolenie z tą marką dotyczące podstaw manicure hybrydowego. Od dawna takie szkolenie mi się marzyło, bo jednak filmiki na YouTube nie dawały mi możliwości współpracy z doświadczonym szkoleniowcem, który prosto z buta wskazałby na moje błędy. 









Szkolenie odbyło się w Lamilu Nails & Visage i było przeprowadzone przez właścicielkę salonu Milenę Malinowską. Bardzo się cieszę, że trafiłam właśnie do niej, gdyż Milena jest nie tylko doświadczonym szkoleniowcem, ale także przesympatyczną osobą, która cierpliwie znosiła każdą moją porażkę i robiła wszystko by, mimo moich dwóch lewych rąk, efekt przerósł moje oczekiwania.

Na początku omówiliśmy choroby paznokci. Jest to temat niezwykle ważny, gdyż przy niektórych chorobach nie możemy wykonać manicure hybrydowy, w szczególności obcej osobie.
Dużą uwagę Milena poświęciła również dokładnemu nadaniu kształtu paznokci. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że palec środkowy powinien posiadać najdłuższy wolny brzeg. Różnica między długością paznokcia przy palcu środkowym a wskazującym i serdecznym powinna wynosić do 1mm. Natomiast paznokieć przy małym paluszku musi być odpowiednio krótszy. W moim przypadku Milena czujnie kontrolowała postępy w piłowaniu i oglądała każdy pazur by nakierować mnie na właściwą drogę. Teraz już wiem jaki błąd ciągle popełniałam w nadaniu kształtu, i moje paznokcie wyglądają o niebo lepiej.

Proces piłowania również jest szczególnie ważny, gdyż przez nieprawidłowe piłowanie paznokcie mogą zrobić się kruche i podatne na uszkodzenia. Warto pamiętać że na końcowym etapie należy piłować tylko w jednym kierunku.  

Kolejnym krokiem jest usuwanie skórek. Szczerze mówiąc, jak dotąd nie byłam zbyt dokładna przy tej procedurze i całość zajmowała mi ok. 10 min. Jednak na szkoleniu dowiedziałam się że prawidłowe usuwanie skórek jest kluczem do wytrzymałego manicure. Dzięki temu niwelujemy także kłopoty z zalewaniem skórek. Bardzo interesująca m.in. w tej kwestii wydaje mi się frezarka. Jednak ja na pewno się nie odważę używać tego urządzenia bez przejścia szkolenia, bo zwyczajnie boje się uszkodzić macierz paznokcia.



Następnie dokładnie matowimy płytkę i odtłuszczamy ją Cleanerem. Dowiedziałam się także, że Indigo posiada specjalny Cleaner dla końcowego etapu przecierania paznokci, który nadaje wierzchniej warstwie dodatkowy połysk, nie wolno go jednak używać do odtłuszczania naturalnej płytki. Opcjonalnie możemy zastosować Primer.

Kolejnym krokiem jest nałożenie odpowiedniej bazy. Oferta Indigo obfituje w różnego rodzaju bazy, m.in. lecznicze. Z racji tego, że w swoich zbiorach posiadam już wersję proteinową, to zdecydowałam się na wypróbowanie Ultra Strong, która sprawdziła się u mnie dobrze. Dowiedziałyśmy się również jak za pomocą bazy możemy nadbudować krzywą C i które bazy do tego się nadają.



Następnie nakładamy warstwę lakieru hybrydowego. Milena pokazała nam zarówno sposób nakładania lakieru warstwa po warstwie, jak i sposób, w jaki można uzyskać pełne krycie już po jednej warstwie. Poznaliśmy również kilka sztuczek pozwalających na otrzymanie idealnie równiej warstwy.  

Na koniec nakładamy warstwę top coatu i przemywamy płytkę Cleanerem. Na szkoleniu dowiedziałam się również, że w ofercie Indigo jest top coat ProWhite przeznaczony do jasnych lakierów, który nie żółknie.

źródło: https://lavito.pl/lamilu-nails-visage-by-milena








Uważam, że szkolenia profesjonalne przeprowadzane przez Indigo to dobra okazja by poznać nowe techniki a także nauczyć się bezpiecznego prowadzenia zabiegu. Są  też szczególne ważne w kwestii nie tylko prawidłowo przeprowadzonego manicure hybrydowego, ale również prawidłowego usuwania lakieru. Wiele osób robi to w sposób zły uszkadzając płytkę, po czym twierdzą, że lakier hybrydowy zniszczył im paznokcie, a jednak należy przede wszystkim pamiętać o własnym bezpieczeństwie i nie usuwać lakieru na siłę. Szkolenia profesjonalne polecam każdemu, a szczególnie osobom, które chcą powiązać swoją ścieżkę kariery z zawodem manicurzystki. Warto również wspomnieć, że Milena uczy nie tylko samego manicure, ale również podejściu do klienta.   



A ja? Ja na razie ćwiczę i zamierzam doskonalić swoje umiejętności aż dorosnę do kolejnego szkolenia profesjonalnego, na którym będę mogła bez wstydu się pojawić :)

23 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Zgadza się, mam nadzieję, że na tym nie zaprzestaną :)

      Usuń
  2. Te warsztaty musiały być fantastyczne, ja mam olbrzymi problem z nadaniem swoim paznokciom właściwego kształtu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam z tym problem, ale po tym jak Milena przesiedziała ze mną prawie 2h, pilnując tego co robię, jest dużo lepiej

      Usuń
  3. Z piłowania sama chętnie bym się poszkoliła zwłaszcza, że 2 paznokcie trochę i krzywo rosną (myślę, że to przez kurzajki, które miałam dawno temu - uciskaly płytkę i od tamtej pory nieco krzywo rosną)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno da się jakoś "unormować" :)

      Usuń
    2. No właśnie od jakiegos czasu próbuję ją wyrównać - muszę tak piłować, aby końcówka wyglądała na prostą. Już się prawie udało.

      Usuń
  4. A co do matowienia to ja nie matuję - łatwo wtedy uszkodzić płytkę, która staje się w pewnym momencie cienka jak papier.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja matuję, ale delikatnie, przejeżdżam góra dwa razy... A bez matowienia dobrze Ci się trzymają?

      Usuń
    2. Hybrydy trzymam maksymalnie 10 dni, dłużej nie potrafię ;) Przez ten czas trzymają się bez zarzutu nie ważne z jakiej firmy - czy te znane i droższe czy chińskie :)

      Usuń
    3. Dzięki, to następnym razem spróbuję bez matowienia :)

      Usuń
  5. Takie warsztaty to fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie mam wielką chęć wypróbować hybrydy Indigo i takie szkolenie, to świetna sprawa! Muszę się rozejrzeć i zrobić sobie przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować swoich sił na takim szkoleniu, w dodatku doświadczony szkoleniowiec zawsze skontroluje cały proces

      Usuń
  7. Bardzo, bardzo cieszyłam się z tych warsztatów! Było wspaniale! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna akcja, cieszę się że mogłam w niej uczestniczyć :)

      Usuń
  8. Ja dopiero co zaczynam przygodę z hybrydą. Takie szkolenie byłoby czymś idealnym dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. takie szkolenie to świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie bym się wybrała na takie szkolenie. Chyba chodziło ci o macierz paznokcia nie matrycę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, dzięki, już poprawiłam :) Typowy błąd informatyka :D

      Usuń
  11. Takie SZKOLENIA są niezwykle pouczające - sama chętnie wzięłabym w takim udział :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja swoje szkolenie odbyłam w zeszłym roku w akademii semilac teraz coraz bardziej mam ochotę zapisać się na jakieś ze stylografu, podoba mi się ta technika ! :)

    OdpowiedzUsuń