czwartek, stycznia 15

Lustereczko powiedz przecie... czemu Sibutraminę zabrania się na świecie?

Witajcie,
Dziś wpis na niekosmetyczną tematykę, ale na temat związany z naszą urodą i zdrowiem... 
Pamiętacie może cudowne tabletki zawierające sibutraminę, min. Meridia (Zelixa, Reduce), co robili furorę na końcu lat 90? Gdzie zniknęły skoro były tak skuteczne? 
 Źródło: www.ibtimes.com

Zacznijmy od tego jak ten specyfik powstał.
Na końcu lat 90ch firma farmaceutyczna Abott Laboratories poszukiwała nowego leku antydepresyjnego i wynalazła Sibutraminę, która, co prawda, w leczeniu na depresje okazała się być nieskuteczna, lecz posiadała niezłe wartości anorektyczne. Okazało się, że sibutramina oddziałując na serotoninę i noradrenalinę zmniejsza apetyt oraz spala nagromadzony tłuszcz. Już w 1997 roku lek został zarejestrowany w FDA jako lek wspomagający walkę z nadwagą. Jako lek o rewolucyjnym działaniu, sibutramina została rozpowszechniona na całym świecie. Lekarze polecali sibutraminę zarówno młodzieży jak i dorosłym.
Po pewnym czasie okazało się, że lek wcale nie jest tak dobry jak o nim mówiono. Ludzie zaczęli skarżyć się na stan depresyjny, pojawiały się przypadki samobójstw, spora liczba pacjentów zaczęła mieć problemy z sercem i układem krążenia. Wiele osób również uzależniło się od leku jak od narkotyku. 
Po zarejestrowaniu skutków ubocznych sibutraminy zaczęto jak najszybsze wycofywanie leków ją zawierających, ze sprzedaży. W Polsce Sibutramina jest zabroniona od 2010 roku.
Fakt złośliwego działania leku okazał się na tyle wstrząsający, że poświęcono mu niejedna opowieść, a działanie uboczne możecie zobaczyć nawet w filmie "Requiem dla snu" (Genialnie zagrany, swoją drogą, przez Ellen Burstyn)
Ellen Burstyn jako Sara Goldfarb, źródło: wikipedia.com

Pewnie pomyślicie "I czemu niby baba się tak rozpisała? Przecież zabronione, niebezpieczne i niedostępne..." Czyżby? Przez przypadek natknęłam się na kilka wątków, w którym dziewczyny omawiają efekty takiego odchudzania i sprzedających...włos mi się na głowie jeży... Sibutramina wciąż dostępna, i może ją spokojnie kupić przez internet każda nastolatka, która uważa siebie za otyłą. Każdy ma prawo na podejmowanie decyzji w sprawie swojego zdrowia fizycznego, zdrowia psychicznego i życia, ale, błagam Was, dziewczyny, żaden mega efekt nie jest tego wart. By dobrze wyglądać wystarczą ćwiczenia i zdrowe odżywianie, żadna używka gwarantująca efekt bez wysiłku wygląda podejrzanie i radzę tysiąc razy zastanowić się zanim wstąpicie na niepewną drogę leków anorektycznych prowadzących do psychozy i narkomanii. Uważajcie na siebie.

A Wy, znacie ten lek?

17 komentarzy:

  1. ciekawy post, też kiedyś trafiłam na ogłoszenie sprzedaży tabletek na odchudzanie nie dostępnych u nas, ale do zdobycia w Czechach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie Meridia przez dłuższy czas była dostępna w Czechach, ale przez co najmniej ostatnie 3 lata również jest tam nielegalna.

      Usuń
  2. Bardzo przydatny post , pamiętam jak byłam młoda też szukałam różnych specyfików na szczęście pomysł szybko wyleciał mi z głowy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze, że Ci przeszło! bo takich wątków nt. "tracę kg i wszystko ok, zawdzięczam to tylko sibutraminie" jest mnóstwo :(

      Usuń
  3. Dobrze, że uświadamiasz. Pójście na skróty wiele desperatek kosztuje życie lub zdrowie. Im więcej głosów rozsądku tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemało jest również przypadków psychozy. Mam nadzieję, że komuś ta informacja się przyda

      Usuń
    2. Dmuchanie na zimne jednak zdrowsze :) Zresztą, ja tam uważam, że schudnąć można bez wspomagaczy. A już na pewno bez specyfików kupowanych na czarnym rynku.

      Usuń
  4. Nie jest łatwo schudnąć. Ja kiedyś brałam ten lek i był rewelacyjny. Potem już nie mogłam znaleźć. Bardzo bym chciała znaleźć. Dodawał mi energii, hamował ciągłą chęć jedzenia. Jak bym to znalazła to byłoby super. Ja polecam branie tego z przerwami, a nie cały czas to wtedy nie ma efektów ubocznych.

    OdpowiedzUsuń
  5. lek powinien byc dostepny na własną odpowiedzialność co kogo obchodzi czym się chce odchudzać od chlania też na łeb wali i wszystko siada a tego nie zabronią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja!to moje życie,moje ciało,moja odpowiedzialność i wyłącznie moja sprawa!nie potrzebuje ochrony państwa w takich sprawach czym chce się leczyc. Wódka jest legalna,też można się napić na śmierć i jeszcze po pijaku spowodować wypadek.mam prawo decydować o sobie i państwu nic do tego jeżeli nikomu krzywdy nie robię.

      Usuń
  6. Można niszczyć zdrowie pijąc alkohol i paląc papierosy od 18 roku życia bez recepty i bez żadnych ograniczeń. ale nie można legalnie brać skutecznego leku na odchudzanie.. to chyba raczej chodzi o biznes niż troskę o nasze zdrowie

    OdpowiedzUsuń
  7. Lek był skuteczny i wg mnie bezpieczny. Wydaje mi się że był za dobry, dlatego został wycofany, gdyby był nadal dostępny to klubt fitnes, dietetycy i inni naciągacze poszliby z torbami. Wszyscy piszą jakim to niebezpiecznym lekiem jest Meridia i inne leki z sibutraminą, a czemu nie powiedzą jak bardzo szkodliwym i niebezpiecznym lekiem jest Lipanthyl !? A lekarze przepisuja go bez mrugnięcia okiem, a też powoduje wieeele skutów ubocznych, przede wszystkim osłabienie organizmu i mięśni, może powodować mialgię-mięsnobóle, a nawet rozpad mięsni,Zaburzenia ze strony przewodu pokarmowego (osłabienie łaknienia, nudności, wymioty, wzdęcia, biegunki), bóle i zawroty głowy, skórne odczyny alergiczne, zaburzenia funkcji wątroby. Powinno sie przy tym leku robić co trzy miesiące kontrolne badania wątroby, i morfologię ale tego nikt nie zleca.
    Tak więc sibutramina nie jest jedynym lekiem, który ma działanie uboczne choć nic takiego u sibie nie zauwarzyłam za to po lipantylu tak.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja stosowałam Zelixe i dzięki niej moja walka z kilogramami była udana.ubolewam że jej nie ma .To był najlepszy lek na kilogramy.A skutki uboczne ma każdy lek nawet witamina C nieodpowiednio stosowana jest szkodliwa.Lek był poprostu skuteczny a jak cos jest skuteczne trzeba zlikfidować .I taka jest prawda .Zasłanianie sie skutkami ubocznymi to tylko preteks .

    OdpowiedzUsuń
  9. Również uważam, że Meridia czy Zelixa to był dobry lek. Wszystko dla ludzi, byle z głową zażywać. Ja brałam cyklami, skutki uboczne przechodziły po tygodniu, a potem, zostawał tylko ograniczony apetyt i więcej energii... A teraz co? Jest Mysimba, ale żaden lekarz nie chce tego przepisać ... Ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysimba sie niestety nie umywa do Meridi... kolejny niewypal, na dodatek kosmicznie drogi..

      Usuń
    2. Witam jak należy brać meridia? Jakimi cyklami?

      Usuń
  10. Ja korzystałam z tabletek z tej strony https://dietalux.wordpress.com/ pomogły mi schudnąć 20 kg i to bez efektu jojo.

    OdpowiedzUsuń