poniedziałek, kwietnia 28

#Natłuszczacze dla skóry atopowej :Oillan Balsam intensywnie natłuszczający

Witajcie,
Dziś zaczynam serię notek o środkach łagodzenia choroby zwanej AZS, czyli atopowe zapalenie skóry. Zetknęłam się z AZS w wieku 3 lat i towarzyszy mi ono przez całe życie. Jak zapewne wiecie, choroba ta odnosi się do nieuleczalnych chorób skórnych, objawy której można jedynie załagodzić - są to zazwyczaj maści hormonalne, antybiotyki w postaci kremów, leki przeciwhistaminowe itd. W moim przypadku udało się skutki choroby zredukować do minimum - w sezonie pojawia mi się tylko kilka "odparzonych" plam, które daje się skutecznie wyleczyć za pomocą maści tradycyjnych. Niestety wciąż borykam się ze świądem i suchością skóry o każdej porze roku, a szczególnie w zimę. Pomimo nawilżania od wewnątrz skóra powinna być nawilżana i natłuszczana od zewnątrz.

Dziś opowiem Wam o jednym z balsamów dla skóry bardzo suchej, który mogę polecić - Oillan Balsam intensywnie natłuszczający.
Kilka słów od producenta: Bogata receptura balsamu zawiera kompleks natłuszczający o wysokiej zawartości lipidów, który intensywnie i długotrwale regeneruje podrażnioną, suchą oraz łuszczącą się skórę niemowląt, dzieci i dorosłych. Trójglicerydy kwasu kaprynowego i kaprylowego odbudowują strukturę lipidową naskórka, wzmacniając barierę ochronną. Parafina ciekła doskonale natłuszcza i wygładza skórę, a tworząc na jej powierzchni delikatny film ochronny – ogranicza transepidermalną utratę wody. Olej z ogórecznika lekarskiego i masło shea intensywnie odżywiają i nawilżają skórę, przywracając jej gładkość i elastyczność. Cucurbityna łagodzi podrażnienia oraz świąd, a alantoina i D-pantenol niwelują szorstkość skóry, przywracając jej komfort. Preparat jest polecany we wspomaganiu terapii schorzeń dermatologicznych (AZS, łuszczyca, „rybia łuska”).
  • Może być stosowany u dzieci powyżej 3. miesiąca życia
  • Nie zawiera parabenów
  • Nie zawiera barwników
  • Nie zawiera kompozycji zapachowej
  • Testowany dermatologicznie z udziałem osób z alergicznymi chorobami skóry
  • pH neutralne dla skóry
Stosowanie:  Rozprowadzić cienką warstwę na dokładnie oczyszczonej skórze. Stosować 2 razy dziennie.

Skład: Aqua, Caprylic/Capric Triglyceride, Paraffinum Liquidum, Coco-Caprylate/Caprate, Ethylhexyl Stearate, Propylene Glycol, Cyclopentasiloxane, Cetyl PEG/PPG- 10/1 Dimethicone, Panthenol, Cera Microcristallina, Hydrogenated Castor Oil, Sodium Chloride, Petrolatum, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Allantoin, Tocopheryl Acetate, Borago Officinalis Seed Oil, Cucurbita Pepo Seed Extract, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Methylisothiazolinone.

Konsystencja: Jak na balsam jest dość gęsty, przez co, niestety, mało wydajny.

Moja opinia: Próbki balsamu dostałam w ramach programu ambasadorskiego, lecz miałam z nim do czynienie już wcześniej. Balsam u mnie najlepiej się sprawdza późną jesienią, zimą lub wczesną wiosną, bo na lato jest nieco za ciężki. Natłuszcza skórę bardzo dobrze, mimo zaleceń producenta nie muszę go nawet stosować 2 razy dziennie - wystarczy raz. Także łagodzi podrażnienia dzięki obecności D-pantenola i niweluje świąd, i, co jest dla mnie najważniejsze, nie uczula. Jedynym mankamentem jest wydajność - balsam do najbardziej wydajnych nie należy (za jednym zamachem zużywam całą próbkę 5ml), ale rekompensuje to cena - za 400ml zapłacimy ok. 29zł w sklepie firmowym, natomiast w aptekach internetowych można go nabyć nawet za 20-21zł. 

13 komentarzy:

  1. Moja skóra nie wymaga intensywnego nawilżenia, ale produkt wygląda bardzo przyzwoicie. Jeśli dałoby się go dostać w mniejszej ilości to chętnie stosowałabym na łokcie, kolana czy kostki. Obawiam się, że 400 ml się u mnie zmarnowało, bo mojego B. nie przekonam do smarowania :)
    Miałam ostatnio do czynienia z przyjemnym olejkiem do kąpieli z Dermedic, fajnie natłuszczał i zmiękczał skórę podczas kąpieli, nie musiałam się smarować balsamem, co dla mnie jest dużym plusem, bo czasem leniwa jestem... :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na łokcie, kolana i kostki polecam Cerkoderm15 - http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=23734
      Bardzo dobrze zmiękcza naskórek, no i opakowanie ma sporo mniejsze :)
      Ja niestety nie mogę sobie pozwolić na takie leniuchowanie - jak się skóry nie nawilży to pęka :(

      Usuń
  2. ja mam suchą skórę , takie kosmetyki sprawdzają się u mnie przez cały rok. również dostałam się do programu ambasadorskiego. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również używam przez cały rok natłuszczaczy, ale latem wolę ciut łżejsze, aczkolwiek na zimę ten jest świetny :)

      Usuń
  3. Co prawda nie borykam się z AZS, ale Oillan brzmi jak coś, co mogłoby pomóc mi przetrwać zimę. Od dzieciństwa mam tak, że zimą mam strasznie przesuszone dłonie i skóra potrafi nawet popękać, jeśli nie nawalę na nią tony kremu do rąk. Rękawiczki średnio pomagają. Szkoda, że są tylko 400ml opakowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz co, przed chwilą zajrzałam na ich stronę i pojawiła się wersja 200ml http://oillan.eu/balsam-intensywnie-natluszczajacy-200ml
      :)

      Usuń
  4. nie mój rodzaj skóry ale produkt wydaje sie byc okej
    Zapraszam Cię do odwiedzenia mojego bloga
    http://lesia-rekodzielo.blogspot.com
    Może zechcesz zostać tam na dłużej albo przygarnąć którąś z moich prac :)
    Pozdrawiam wiosennie i życzę udanego tygodnia
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mocnych problemów z wysuszoną skóra nie mama, ale w okresie zimowym myślę że właśnie na dłonie by się mógł przydać .

    OdpowiedzUsuń
  6. teraz już wiem, jak w zimę poradzę sobie z moją mega suchą skórę... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Synek mojej przyjaciółki zmaga się z atopowym zapaleniem skóry, no i muszę przyznać, że jest to bardzo złe, a przede wszystkim bardzo uciążliwe dla tego dziecka. Czytam sobie ogólnie teraz o tym w internecie i świetne artykuły o chorobach skóry widziałam na stronie http://medyczna-klinika.pl , więc zerknijcie sobie.

    OdpowiedzUsuń