środa, sierpnia 30

#Recenzja: Mój pierwszy krok w stronę łysych łydek

Witajcie Kochani,
Od pewnego czasu kusiła mnie depilacja laserowa łydek. Ale jak dotąd miałam doświadczenie jedynie z IPL. Czytałam opinie, zastanawiałam się, googlowałam "depilacja laserowa warszawa", dalej się zastanawiałam. Aż w końcu dotarłam na swoją pierwszą depilację laserem diodowym do gabinetu depilacja.pl.

Postanowiłam na pierwszy ogień dać  łydki, gdyż na nich skórę mam najmniej wrażliwą, w dodatku jasną, nie mówiąc już o pięknym czarnym odcieniu moich włosów łydkowych :D  Otóż to! Najlepsze wyniki mamy gdy mamy jasną karnację i ciemne (najlepiej czarne) włosy.

Wracając do zabiegu, miałam przyjemność odbyć swój pierwszy zabieg w gabinecie depilacja.pl na Mokotowie. Przywitała mnie urocza Annika (niestety nie wolno mi udostępniać jej zdjęć, więc musicie mi uwierzyć, że jest urocza :)). Annika przeprowadziła wywiad medyczny, opowiedziała o całym zabiegu oraz odpowiadała na pytania, których miałam mnóstwo.

Zacznijmy zatem od przeciwwskazań, którymi są:
  • ciąża
  • choroby nowotworowe (zabieg można wykonać po 5-letnim okresie remisji po konsultacji z lekarzem)
  • rozrusznik serca
  • przyjmowanie leków światłouczulających / hormonalnych (powinno się zachować minimum półroczny odstęp pomiędzy zakończeniem kuracji lekami, a rozpoczęciem zabiegów depilacji laserowej)
  • wszelkie schorzenia skóry tj łuszczyca, bielactwo, przerwanie ciągłości naskórka
  • zażywanie środków nadwrażliwych na światło (np. dziurawca lub nagietka)

Co należy uwzględnić przy przygotowaniu się do zabiegu? 
  • Nie wolno opalać się przed zabiegiem. Ciemna karnacja a opalenizna to różne rzeczy. Przy ciemnej karnacji możemy wykonać zabieg, przy opalonej skórze - nie. Wiąże się o z melaniną i oddziaływaniem na nią lasera diodowego. 
  • Nie należy stosować w miejscu zabiegu kosmetyków fotouczulających (dotyczy to również przyjmowania niektórych leków, a nawet suplementów diety i herbat ziołowych)
  • Na tydzień przed zabiegiem odstawiamy peeling
  • Należy ogolić wybraną cześć ciała bądź twarzy w dniu zabiegu bądź dzień przed. Zaleca się to zrobić w domu w warunkach komfortowych, gdyż w gabinecie, mimo że znajdziemy tam maszynki jednorazowe, najpewniej doświadczymy mało przyjemnego golenia "na sucho"

Czy Lightsheer różni się od IPL?
Rożnica jest i dość spora. Mimo, że metoda IPL nazywana jest laserową to wcale nią nie jest. Przy IPL mamy do czynienia z lampą ksenonową, której rozproszone światło, w zasadzie, oparza naszą skórę i zarazem włosy. Depilacja laserowa, dzięki wiązce 810nm, działa bezpośrednio na włos. Zatem oddziaływanie na sam włos jest większe, natomiast mniejsze są oparzenia skóry (podrażnienia jakie powstają są wynikiem rozgrzania się cebulki włosa).

Lightsheer jest urządzeniem zdecydowaniem droższym, więc do domu go sobie nie zakupimy :) Dodatkowo pracować na nim mogą jedynie osoby z wyższym wykształceniem kosmetycznym bądź medycznym.

W gabinecie depilacja.pl stosuje się laser Lightsheer Duet, posiadający w wyposażeniu dwie głowice - dużą ssącą (dzięki niej wiązka nie rozprasza się na stronę i depilowany obszar jest większy) oraz małą chłodzącą (do miejsc wrażliwych oraz tych, do których duża głowica nie przylega, np. na kostkach).



Jak przebiega zabieg?
Po wywiadzie medycznym depilowany obszar zostaje podzielony na strefy za pomocą białej kredki. Zamalowuje się również wszelkie pieprzyki i przebarwienia. Za pierwszym razem robi się kilka strzałów próbnych by sprawdzić reakcje skóry i... lecimy! Wybrany obszar obstrzela się dość szybko :) Tak, np, laserowa depilacja łydek trwa ok 30 minut. Po zabiegu stosuje się balsam łagodzący oraz (o ile istnieje taka potrzeba) krem z SPF 50.

Poprosiłam też Annikę o przykładowe oszacowanie trwania poszczególnych zabiegów:
Cała twarz - ok. 20 min
Szyja, barki - ok. 20 min
Klatka piersiowa - ok. 30 min
Pachy - ok. 15 min
Ręce - ok. 30 min
Dłonie - ok. 10 min
Brzuch - ok. 15 min
Plecy - ok. 40 min
Bikini - ok. 20 min
Pośladki - ok. 15 min
Uda - ok. 40 min
Łydki i stopy - ok. 30-40 min
Czas ten, oczywiście, zależny jest od masy, wzrostu itd :)

Co po zabiegu?

  • chronimy skórę przed słońcem
  • stosujemy łagodne płyny myjące
  • nawilżamy skórę i stosujemy środki łagodzące
  • przez 2 tygodnie po zabiegu nie stosujemy peelingu
  • przez 3-5 dni nie uczęszczamy do basenu i sauny

Jakie są moje wrażenia? Bałam się. Jak już wspomniałam, wcześniej miałam do czynienia tylko z laserem IPL. I nie było to najprzyjemniejsze. Nie mogę powiedzieć, że to bardzo bolało, ale bolało, myślałam więc że skoro Lightsheer jest o wiele mocniejszy to i boleć pewnie będzie bardziej. Nic bardziej mylnego! Nieprzyjemnych odczuć jest dużo mniej. W zasadzie, czułam jedynie drobne uszczypnięcia. Dodatkowo Annika zrobiła wszystko bym czuła się podczas zabiegu komfortowo.

W salonach depilacja.pl zadbano również o obecność balsamu łagodzącego i kremu z filtrem, co jak dla mnie daje wielki plus.

Ogólnie miałam wątpliwości co do pogodzenia się mojego AZS i wrażliwości skóry z depilacją laserową, ale okazało się że mimo wszystko moja skóra świetnie reaguje na zabieg. Drobne zaczerwienienia zeszły mi już drugiego dnia i na dobre zapomniałam o tym, że cokolwiek było mi robiono, do czasu.... aż zauważyłam łyse placki na łydkach. Różnica jest i to dość spora. W danej chwili minęło już 10 dni po zabiegu i stwierdzić mogę, że zniknęło mi ok 40% włosków (na oko, nie liczę włosów na łydkach i nie nadaję im imion).

Odstęp między zabiegami w moim przypadku wynosi ok. 6 tygodni (zabiegi należy wykonywać w odstępie od 4 do 12 tygodni, to ważne!), ja już na kolejny czekam z niecierpliwością.

Pełną listę salonów depilacja.pl możecie zobaczyć TU.

Będę więc opowiadała Wam o postępach w łysieniu moich nóg, mam nadzieję, że wszystko się uda :) Jak na razie jestem mega pozytywnie nastawiona :)

A Wy mieliście do czynienia z depilacją laserową?

19 komentarzy:

  1. Hahaha ale jak to ...nie nadajesz imion :D :D ubawiłam się po pachy..o właśnie pachy bym chciała ...ale się boję..ale teraz trochę mniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włos Piotrek brzmi nawet spoko :D Nie bój się, to tylko trochę szczypie :)

      Usuń
  2. Ja się ciągle nad tym zastanawiam, bo mam ciemne i dość grube włoski, co jest mega uciążliwe... Zacznę chyba powoli zbierać pieniądze i w tym czasie to przemyślę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post! dokładnie wszystko opisałaś :) Nigdy nie miałam do czynienia z laserem,po pierwsze się też trochę boję,po drugie jestem chytruskiem i zawsze mi szkoda pieniążków...zmieniam już jednak swoje podejście bo widzę że warto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Nie ma się czego bać, to wcale nie boli

      Usuń
  4. Ja używam zestawu do depilacji domowej. Ale jak to ja, leń, nie dotarłam jeszcze do końca. Po trzech sesjach były już całkiem ładne efekty! Ale chyba chciałabym, żeby ktoś zrobił to za mnie, bo wariuję, kiedy sama mam przykładać ten 'pistolecik".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też go mam, i na początku były efekty, ale obecnie wszystko odrasta dość szybko :(

      Usuń
  5. moja siostra już ok 3 lata temu przeszła takie zabiegi, teraz co pół roku chodzi sobie na zabieg przypominający i włosków nie ma- też na łydkach, na pewno kiedyś również się na to zdecyduję, bardzo wygodnie jest się nie depilować co 2-3 dni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, właśnie marzy mi się taka swoboda

      Usuń
  6. Też o tym myślałam, ale szkodami kasy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli porównać do woskowania to cenowo podobnie wychodzi :)

      Usuń
  7. Ja jestem po pierwszym zabiegu na łydki i pachy i już jetem zachwycona. W przyszłym tygodniu mam 2 wizytę ;) i na pewno jeszcze zrobię sobie wąsik ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też się trochę obawiam ,ale czas się w końcu zdecydować! to świetna metoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można przyjść tylko na próbny strzał i zobaczyć czy ta metoda jest dla Ciebie

      Usuń
  9. Fajnie by było się pozbyć owłosienia raz na zawsze (lub chociaż na trochę dłużej).

    OdpowiedzUsuń
  10. Super sprawa ! Na pewno jest to duże uproszczenie jak dla nas kobitek ! :)

    https://paastyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Korzystałam z zabiegów depilacji laserowej i naprawdę jestem zadowolona. W mojej ocenie jest to bardzo fajna opcja ponieważ całkowocie udało mi się wyeliminować wrastające włoski. Także korzystałam z zabiegów depilacji laserem light sheer w salonie Laser Delux we Wrocławiu. Mają dobrą cenę,

    OdpowiedzUsuń